News, هاشور نیوز

معرفی داوران فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند مسابقه «بین‌الملل» سینماحقیقت

معرفی داوران فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند مسابقه «بین‌الملل» سینماحقیقت

معرفی داوران فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند مسابقه «بین‌الملل» سینماحقیقت

معرفی داوران فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند مسابقه «بین‌الملل» سینماحقیقت

داوران فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند بخش مسابقه «بین‌الملل» جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» معرفی شدند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، هانا پولاک از لهستان، میگوئل ریبرو از کشور پرتغال و محمدرضا عباسیان از ایران مستندهای کوتاه و نیمه بلند بین‌الملل پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت را داوری می‌کنند.

هانا پولاک، کارگردان، فیلمبردار و تهیه‌کننده لهستانی است. او برای فیلم مستند خود «بچه‌های لنینگرادسکی» نامزد اسکار و جایزه امی شده است. این فیلم در مورد جامعه‌ای از کودکان بی خانمان است که در ایستگاه راه‌آهن لنینگراد در مسکو زندگی می‌کنند. وی در سال ۲۰۰۳ به عنوان بهترین تهیه‌کننده فیلم‌های مستند در جشنواره فیلم کراکو برای فیلم «تصنیف ایستگاه راه‌آهن» موفق به دریافت جایزه شد.

میگوئل ریبرو متولد لیسبون پرتغال و فارغ‌التحصیل رشته علوم ارتباطات از دانشگاه نیو لیسبون است. ریبرو از سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان برنامه‌ریز و مشاور با جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «لیسبون» پرتغال همکاری می‌کند. وی از سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان مدیر و عضو هیئت مدیره جشنواره مشغول به کار شد و در حال حاضر مدیر اجرایی انجمن مستند‌سازان پرتغال است.

محمدرضا عباسیان، مستندساز و تهیه‌کننده و برنده تندیس بهترین فیلم مستند برای فیلم «قانا» از دهمین جشن سینمای ایران است. وی همچنین برای ساخت فیلم مستند «مدرسه» برنده شمشیر نقره‌ای جشنواره فیلم‌های تاریخی لهستان شد. عباسیان دبیری سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر را نیز بر عهده داشت. ساخت مستندهای متعدد در کانون‌های بحرانی جهان در مناطقی از جمله قره‌باغ ، بوسنی، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، عراق، لبنان، سوریه ، بوسنی و کوزوو را در کارنامه خود دارد . از جمله آثار او می توان به مستندهای قانا، افسانه مجاهدین افغان، سکوت در تاریکی، سایه های پریشان جنگ، مدرسه، دختران، خانه های رها شده و … اشاره کرد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *