News, هاشور نیوز

داوران فیلم‌های بلند مسابقه بین‌الملل «سینماحقیقت» چه کسانی هستند؟

داوران فیلم‌های بلند مسابقه بین‌الملل «سینماحقیقت» چه کسانی هستند؟

داوران فیلم‌های بلند مسابقه بین‌الملل «سینماحقیقت» چه کسانی هستند؟

داوران فیلم‌های بلند مسابقه بین‌الملل «سینماحقیقت» چه کسانی هستند؟

داوران فیلم‌های بلند بخش مسابقه بین‌الملل پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» معرفی شدند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دکتر محمد شهبا از ایران، ماریا جیووانا واگناس از یونان و آندره هورمن از آلمان داوران فیلم‌های بلند بخش مسابقه بین‌الملل پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» هستند. این داوران ۱۵ فیلم بلند حاضر در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره را داوری خواهند کرد.

دکتر محمد شهبا متولد سیرجان و دانش‌آموخته سینما (روایت‌شناسی فیلم) از انگلستان است. از دکتر محمد شهبا ده‌ها مقاله ترجمه و تألیف و بیش از پنجاه کتاب ترجمه و به چاپ رسیده است. الگوهای بسط فیلمنامه سینمایی به مجموعه تلویزیونی، تاریخ اجتماعی سینمای ایران (حمید نفیسی) کتاب سال سینمای ایران ۱۳۹۴، فیلمنامه‌نویسی متفاوت (کن دنسیگر و جف راش) و … از کتاب‌های شهباست. او عضو هیات علمی دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر و استاد مدعو چند دانشگاه خارجی است و در زمینه تدریس سینما، فیلمنامه‌نویسی، ساخت فیلم و برنامه تلویزیونی فعالیت دارد.

ماریا جیووانا واگناس از یونان، منتقد فیلم و برگزار کننده رویدادهای سینمایی، یونانی-ایتالیایی است. او تحصیلات خود را با مدرک دکترا در رشته مطالعات سینمایی از دانشگاه سوربن پاریس به پایان رسانده و به عنوان مشاور با جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، جشنواره بین المللی روتردام و به عنوان برگزار کننده رویدادهای سینمایی با موسسه فیلم دوحه همکاری می‌کند. او به عنوان برنامه ریز و مشاور در جشنواره‌ بین‌المللی وین و لوکارنو اشاره کرد.

آندره هورمن از آلمان، علوم سیاسی را در دانشگاه هومبولت برلین، کارگردانی سینما را در پوستدام و برنامه ریزی حرفه‌ای در فیلمنامه نویسی را در دانشگاه یو سی ال ای لس آنجلس آموخته است. فیلم‌های او در مهم ترین جشنواره‌های دنیا مانند ساندنس، ایدفا، لایپزیگ، جشنواره انیمیشن هیروشیما، جشنواره مستند نیویورک، جشنواره بین‌المللی فیلم شیگاگو، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه پالم اسپرینگز، جشنواره بین المللی فیلم تورنتو و جشنواره کراکو حضور داشته و موفق به کسب جوایز متعددی شده است. او در دانشگاه‌های مختلف تدریش کرده و به عنوان کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس در لس آنجلس، مونیخ و برلین مشغول به کار است.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *